הפרשן מוחמד מג'אדלה: "עבאס ספג ביקורת ברחוב הערבי על התמיכה"

    אסתי פלד No Comments on הפרשן מוחמד מג'אדלה: "עבאס ספג ביקורת ברחוב הערבי על התמיכה"

    פרשן רדיו נאס, העיתונאי מוחמד מג'אדלה בשיחה ל"מהדורה המרכזית" מנתח את הלך הרוחות במגזר הערבי, לאחר הפלת חוק האזרחות והמו"מ מול שקד

    9:08
    05.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on עוד השבוע: הממשלה תפרסם את תזכיר חוק הגיוס הדרמטי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרשן רדיו נאס, העיתונאי מוחמד מג'אדלה בשיחה הערב (שלישי) ל"מהדורה המרכזית" הסביר את השינוי לאחר הפלת חוק האזרחות, לדבריו, "המציאות לא משתנה. הדבר היחיד שמשתנה הוא שכל משפחה שאחד מבני הזוג ישראלי והשני פלסטיני – אם מקדום הגישו את הבקשה וזה היה תהליך ארוך ומורכב עכשיו זה תהליך יותר פשוט שבסופו של דבר צריך את אישור השרה שקד".

    עוד הוסיף, "מדובר על אנשים שכבר היום חיים פה בישראל. זה לא היה איסור אוטומטי אלא תהליך מורכב וסבוך והיום זה יעשה את זה יותר קל".

    על חלקם של רע"מ בהפלת חוק האזרחות אומר מג'אדלה, "אני בטוח שאנשי רע"מ שמחו מאוד שהחוק נפל, אבל התאכזבו קואליציונית כי הם לא סיפקו את הסחורה. עבאס לא מצליח תמיד לשכנע את חבריו לסיעה ללכת אחריו בהצבעות".

    מג'אדלה הסביר כי "מועצת השורא מחייבת את כולם, אבל במקרים כאלה שהם שנויים במחלוקת המועצת לא מתערבת ולכן ראינו שאלחרומי וגנאים נמנעו, אבל עבאס וטהא הצביעו בעד כי הם לא רצו להפיל את הממשלה".

    מג'אדלה סיפר על הזעם ברחוב הערבי נגד עבאס, "המצב הזה הוא מורכב. עבאס וטהא עכשיו סופגים ביקורת מכל הכיוונים כי הם גם הצביעו בעד החוק וגם לא הצליחו להביא את ההישג של אלפיים משפחות שהיו מקבלות אזרחות".

    על הסחיטה והמו"מ מול שקד אמר מג'אדלה, "עבאס אומר שכל חוק שיעלה פה ובעיתי ומתנגש עם האמונה שלו – יש לו חופש פעולה והצבעה. אם בכל זאת רוצים את האצבעות שלו, הוא צריך לקבל משהו בתמורה. הוא אמר את זה מראש. הכוונה של רעמ זה לשמר את הממשלה הזו, אבל לא במחיר של לצאת מופסדים ברחוב הערבי".

    לדברי מג'אדלה כעת מי שמחליט בנושאים המדיניים בשמאל הקיצוני הוא עבאס, "ראינו את מרצ הערכית, עומדת בצד ואומרת לרעמ אתם תנהלו את המגעים ומה שמקובל עליכם מקובל עלינו. ועכשיו רעמ אלה שמכתיבים את הדעה בנושאים המדיניים".



    0 תגובות